Spotkania biznesowe
Niezależnie czy Twoim partnerem będzie klient albo kontrahent, koniecznie trzeba wykazać się dobrą znajomością języka angielskiego, aby zrobić jak najlepsze wrażenie. Profesjonalizm i zaangażowanie w sprawy firmy – oto dwie przykładowe cechy, jakie możesz uzyskać, gdy Twoje spotkanie biznesowe sprawdzi się i przyniesie zamierzony efekt. Poniżej przedstawimy Wam parę podstawowych typów zgromadzeń w firmach, a także przydatne zwroty podczas ich prowadzenia.
Spotkania służbowe – Business meeting |
board meeting – posiedzenie zarządu committee meeting – posiedzenie komitetu emergency meeting – nadzwyczajne zebranie w sytuacji kryzysowej general meeting – zgromadzenie ogólne inaugural meeting – zebranie inauguracyjne preparatory meeting – zebranie przygotowawcze private meeting – posiedzenie niejawne public meeting – posiedzenie jawne shareholders’ meeting – zgromadzenie wspólników staff meeting – zebranie pracowników team building meeting – spotkanie integracyjne |
Przydatne zwroty:
Can I have your attention? – Czy mogę prosić o uwagę?
Let’s get down to business. – Przejdźmy do rzeczy.
The purpose of the meeting is to discuss… – Celem tego spotkania jest omówienie…
Let’s move on to the next topic. – Przejdźmy teraz do następnego tematu.
Can you be more explicit? – Czy może Pan/Pani wyrazić się w sposób bardziej szczegółowy?
I have no doubt that… – Nie mam wątpliwości, co do tego, że…
I agree up to a point. – Zgadzam się do pewnego stopnia.
I don’t quite follow you. – Nie do końca rozumiem Pana/Panią.
In a nutshell… – W dużym skrócie…
Is there any other business? – Czy są jakieś inne sprawy?
I declare the meeting closed. – Uważam zebranie za zamknięte.
Thank you for your participation. – Dziękuję Państwu za uczestnictwo.
Negocjacje
Kolejnym przykładem użycia Business English będą negocjacje prowadzone najczęściej z partnerami biznesowymi i innymi kontrahentami. Poza swoją elokwentnością i asertywnością, należy wykazać się wysokim stopniem kultury językowej, czego będziesz w stanie dokonać, znając tych kilka prostych i uniwersalnych słów.
Negocjacje – negotiating |
to accept – zaakceptować agreement – porozumienie bargain – okazja compromise – kompromis condition – warunek deal – umowa to decline – odmówić estimate – szacunek (np. dane szacunkowe) to make an offer – złożyć ofertę to quote – podać szacunkową cenę rebate – bonifikata |
O firmie
Niekiedy podczas spotkań biznesowych czy prezentacji pojawiają się liczne pytania dotyczące Twojej firmy, o której musisz opowiedzieć nieco więcej. Poniżej przedstawiamy przykładowe pytanie, których możesz się spodziewać, a także słownictwo, które możesz śmiało wykorzystać podczas promowania i swojej marki oraz oferowanej przez Was jakości.
How long has it been in the market? – Jak długo ta firma działa na rynku?
Do you operate in other countries? – Czy prowadzicie działalność w innych krajach?
Where are your branches/subsidiaries? – Gdzie znajdują się Wasze oddziały/filie?
Where are you based? – Gdzie macie siedzibę?
What does it specialize in? – W czym się specjalizuje?
What is its annual turnover? – Jakie są jej roczne obroty?
Who are your target customers? – Kim są wasi docelowi klienci?
Słówka o Twojej firmie – Vocabulary about your company |
founder – założyciel competitor – konkurent employee – pracownik manufacturer – producent sales representative – przedstawiciel handlowy deliver – dostarczać distribute – zajmować się dystrybucją operate – działać (o firmie) goods – towary industry – przemysł multinational – przedsiębiorstwo międzynarodowe retail shop – sklep detaliczny warehouse – magazyn / skład turnover – obrót finansowy / rotacja (pracowników) market leader – lider na rynku fulfil requirements – spełniać wymogi obtain ISO certification – otrzymać certyfikat ISO carry out quality checks – przeprowadzać kontrole jakości conduct a quality audit – przeprowadzić audyt jakości |
Potrzebujesz lepiej znać angielski?
{{cta('c9578382-bb68-4c4b-bdcc-8b0b13a58c87')}}
{%- endset -%} {%- set hs_blog_post_summary -%}Język biznesowy znany jest wyłącznie wybranym, a charakteryzują się oni przede wszystkim dużą wiedzą i profesjonalnym wykorzystaniem poznanego słownictwa. Mamy tutaj na myśli różnego rodzaju przedsiębiorców, a także osoby przeprowadzające rekrutację czy też zajmujące się prowadzeniem szkoleń w języku angielskim. Wszędzie, gdzie mamy do czynienia z kwestiami formalnymi, warto wykazać się zaawansowanymi umiejętnościami i zwrotami po angielsku, dzięki temu zyskasz uznanie i szacunek wśród innych.
{%- endset -%} {%- blog_post_data_wall_wrapper body={{hs_blog_post_body}}, summary={{hs_blog_post_summary}} %}